Η Γυναικεία Εγκράτεια και το Slut Shaming

Αγνοώντας το γεγονός ότι ο σχολιαστής προσποιείται ότι μόνο οι γυναίκες χαρακτηρίζουν τις άλλες γυναίκες εύκολες, εδώ βλέπουμε μία πολύ κοινή γραμμή υπεράσπισης του slut shaming. Σύμφωνα με αυτή, οι γυναίκες ως πιο «εγκρατείς» φέρουν την ευθύνη της διασφάλισης της ηθικής όσον αφορά το σεξ καθώς οι άντρες, ως «Άμυαλοι» που «σκέφτονται μόνο με το κάτω κεφάλι» δεν μπορούν να σκεφτούν λογικά.

Από τη μία δηλαδή οι γυναίκες παρουσιάζονται ως πιο συνετές και ψύχραιμες, είτε από τη φύση τους μην έχοντας τόσο έντονες ορμές, είτε επειδή είναι ηθικά ανώτερες και από την άλλη οι άντρες παρουσιαζονται ως άλογοι, κάτι βέβαια που, πολύ ύποπτα, ισχύει μόνο στην περίπτωση του σεξ, καθώς σε όλες τις άλλες περιπτώσεις είναι στους άντρες που υποτίθεται οτι επικρατεί η ορθολογικότητα ενώ στις γυναίκες το συναίσθημα. Κι ενώ αυτό μας πλασάρεται ως κομπλιμέντο -«να, κοιτάξτε πόσο ανώτερες και αγνές σας θεωρούμε και πόσο αδύναμοι παραδεχόμαστε εμείς ότι ειμαστε»- στην ουσία δεν είναι παρά μια δικαιολογία για να μας φορτώνουν την ενοχή και την ευθύνη του σεξ, αφαιρώντας την από τους άντρες. Η πατριαρχία δηλαδή μας χρήζει με το ζόρι φύλακες της ηθικής των αντρών χωρίς να έχουμε ζητήσει ποτέ τέτοιο ρόλο ωστε να μπορεί να μας κατηγορεί κάθε φορά που δεν ανταποκρινόμαστε σε αυτό το πρότυπο.

Το απόσπασμα αυτό απο το βιβλίο της Brook είναι διαφωτιστικό, δείχνοντας ότι όπως και αν αναπαρίσταται η γυναικεία σεξουαλικότητα -πάντα αυθαίρετα- καταλήγει στο να είναι η γυναίκα η υπεύθυνη για τη διατήρηση της ηθικής τάξης.

“ ‘Almighty God created sexual desire in ten parts. Then he gave nine parts to women and one to men’ said Ali, the husband of Muhammad’s beloved daughter Fatima and the founder of Shiite Islam. At my Catholic school, we were taught the reverse: girls, the less sexually active gender, had to guard their behavior because boys driven crazy by lust weren’t capable of guarding theirs. In either culture, women somehow managed to get the wrong end of the stick. Women bear the brunt of fending off social disorder in the Catholic tradition because they aren’t considered sexually active and in the Muslim tradition because they are».
«Nine Parts of Desire», G. Brook, p 39-40

despotikos

Advertisements