Κυκλοθυμική σαν Γυναίκα

κυκλοθυμική.jpg

Παραφράζοντας ελαφρώς ένα tweet που κυκλοφορεί «Αν πιστεύεις ότι οι γυναίκες είναι κυκλοθυμικές δεν έχεις δει ποτέ άντρες να πηγαίνουν από το “είσαι πολύ όμορφη” στο “άντε μωρή πατσαβούρα” ή “σιγά τη γκόμενα” στα δευτερόλεπτα που απαιτούνται για να απορρίψεις το κέρασμά τους».

Τι εξυπηρετεί όμως ο μύθος πως οι γυναίκες είναι κυκλοθυμικές? Όπως και ο μύθος πως αυτές είναι τρελές/ υστερικές/ αναποφάσιστες/μυστήριες/ δεν ξέρουν τι θέλουν καλλιεργεί ένα γενικότερο κλίμα απαξίωσης των γυναικών που τις καθιστά πιο ευάλωτες στο gaslighting απο τους άντρες και θέτει ένα πλαίσιο εντός του οποίου οι επιθυμίες και οι προβληματισμοί τους δεν χρειάζεται να εξεταστούν στα σοβαρά, ούτε χρειάζεται να υπάρξει διάλογος αφού έτσι κι αλλιώς πηγάζουν από την εγγενή αστάθειά τους. Γιατί να ρωτήσεις την κοπέλα σου τι έχει αφού πιθανότατα ούτε η ίδια δεν ξέρει και έτσι κι αλλιώς θα της περάσει σε λίγο -she’s just in one of those moods πάλι. Και φυσικά αφού οι γυναίκες δεν είναι συναισθηματικά σταθερές πώς να τις εμπιστευτείς για σοβαρές δουλειές και για ηγετικές θέσεις -αυτές απαιτούν την ισορροπία και συνέπεια που μόνο οι άντρες επιδεικνύουν. Για να μην αναφέρουμε καν τις κατηγορίες για βιασμό -είναι φως φανάρι ότι έκαναν σεξ συναινετικά απλά μετά άλλαξαν γνώμη. Κλασικές γυναίκες 

Αγαμία και Τρομοκρατία στην Μέση Ανατολή

 

τρομοκρατία

Σε άλλα πατριαρχικά νέα, στην Μέση Ανατολή γίνονται τρομοκρατικές επιθέσεις γιατί λέει δεν βρίσκουν γκόμενα. Τους πιάνει δηλαδή ο αντίστοιχος Μπιν Λάντεν και τους λέει «δεν γαμάς που δεν γαμάς, δεν πας για ψάρε.. εμμμ… να βάλεις μία βόμβα?». Κι αυτοί αντί να τραβήξουν μια μαλακία, πάνε για επίθεση αυτοκτονίας.

Η ερμηνεία αυτή όχι μόνο αγνοεί εσκεμμένα όλους τους ιστορικούς, πολιτικούς, οικονομικούς και κοινωνιολογικούς παράγοντες που οδηγούν στην τρομοκρατία και τους πολέμους αλλά ταυτόχρονα καλλιεργεί τον οριενταλιστικό μύθο της βάρβαρης Μέσης Ανατολής ως ιδιαιτέρως βίαιης αγνοώντας πολέμους, γενοκτονίες και αναταραχές σε άλλα σημεία του κόσμου. Όταν γίνεται πόλεμος στην Μέση Ανατολή είναι επειδή οι άντρες δεν γαμάνε, όταν γίνεται στην Ευρώπη είναι επειδή κάποιου του λείπει «ζωτικός χώρος» 😉

Ας μην ξεχνάμε ότι ο υπερπληθυσμός αντρών είναι αποτέλεσμα της ίδιας της πατριαρχίας που προτιμά γιους από κόρες και έχει πλέον και την ιατρική τεχνολογία να κάνει ευκολότερα την επιλογή, με χαρακτηριστικότερες περιπτώσεις την Κίνα και την Ινδία. Δεν υπάρχουν στατιστικά στοιχεία που να συνδέουν τον υπερπληθυσμό των αντρών και την απαγόρευση της σεξεργασίας με υψηλότερα ποσοστά βιασμών -ούτε βέβαια η απαγόρευση της σεξεργασίας σημαίνει ότι αυτή δεν υφίσταται. Με εξαίρεση την Ινδία, ούτε οι χώρες της Μέσης Ανατολής ούτε η Κίνα βρίσκονται ανάμεσα στις χώρες με τα υψηλότερα ποσοστά βιασμών. Και πάλι, η θεωρία του σχολιαστή προκύπτει από τον οριενταλιστικό, ισλαμοφοβικό μύθο του Μουσουλμάνου βιαστή. Δεν είναι περίεργο βέβαια σε μία κοινωνία που έχει υπερπληθυσμό αντρών ακριβώς επειδή η κοινωνία θεωρεί πολυτιμότερους τους άντρες, η αρρενωπότητα να μπαίνει σε κρίση όταν δεν μπορεί να επιβεβαιωθεί παραδοσιακά μέσω της γυναικείας υποταγής και των σεξουαλικών «κατακτήσεων’ αλλά και της δημιουργίας οικογένειας.

Το να ισχυρίζεσαι ωστόσο ότι οι άντρες που δεν βρίσκουν ταίρι οδηγούνται στο να γίνουν τρομοκράτες ουσιαστικά υποκρύπτει μια λογική incel* που εμμέσως απειλεί τις γυναίκες προειδοποιώντας τες ότι αν δεν κάνουν σεξ μαζί τους είναι λογικό αυτοί να γίνουν επικίνδυνοι και βίαιοι. Οι άντρες που επικαλούνται αυτή τη θεωρία στην ουσία δίνουν το μήνυμα στις γυναίκες πως είναι υποχρέωσή τους να κάνουν σεξ με τους άντρες τόσο για την προσωπική τους ασφάλεια όσο και για την διατήρηση της κοινωνικής ειρήνης. Οι ίδιοι οι incels βέβαια ενεργοποιούνται σε χώρες που ούτε έλλειψη γυναικών υπάρχει ούτε δύσκολία στην πρόσβαση σεξουαλικών υπηρεσιών. Ο λόγος που αυτοί γίνονται βίαιοι όταν τρώνε την μία χυλόπιτα μετά την άλλη είναι ότι το male entitlement που τους καλλιέργησε η πατριαρχία τους κάνει να θεωρούν το σεξ δικαίωμα -και άρα υποχρέωση των γυναικών.

Το γιατί οι γυναίκες δεν παίρνουν τα όπλα όταν δεν βρίσκουν γκόμενο σύμφωνα με την ίδια πατριαρχική λογική οφείλεται στο ότι οι γυναίκες υποτίθεται δεν έχουν σεξουαλικές ορμές, αυτές είναι προνόμιο των αντρών. Μόνο οι αντρικές καύλες δημιουργούν τόσο επιτακτικές ανάγκες, οι γυναικείες ανικανοποίητες ανάγκες το πολύ πολύ να τις μετατρέψουν σε cat ladies. Αναμένουμε προσεχώς incel θεωρία σύμφωνα με την οποία οι γυναίκες που δεν βρίσκουν άντρα γίνονται φεμινίστριες το οποίο είναι σχεδόν το ίδιο , αν όχι ΧΕΙΡΟΤΕΡΟ από την τρομοκρατία!

*»INvoluntary CELibates»: κίνημα αντρών στην Βόρεια Αμερική που κατηγορεί ισχυρίζεται οτι δεν μπορεί να βρει ρομαντικό η ερωτικό σύντροφο και κατηγορεί γι αυτό τις γυναίκες και τον φεμινισμό ενώ έχει οδηγήσει και σε εκδικητικές δολοφονίες
https://en.wikipedia.org/wiki/Incel

Οι Σεξεργάτριες δεν Είναι Ανθρώπινο Ανάχωμα Απέναντι στην Αντρική Βία

52713799_953668614843849_5099281977526190080_n

Η διαδεδομένη ιδέα πως οι σεξεργάτριες μας προστατεύουν από την αντρική βία υπονοεί πως:
1) Η αντρική (σεξουαλική) βία και επιθετικότητα είναι φυσιολογικές και αναπόφευκτες οπότε θα πρέπει τουλάχιστον να εκτονώνονται κάπου.
2) Οι αντρικές σεξουαλικές ανάγκες θα πρέπει να ικανοποιούνται αλλιώς αναπόφευκτα θα καταλήξουν στο βιασμό.
3) Οι σεξεργάτριες λειτουργούν ως ανθρώπινο ανάχωμα ανάμεσα στους άντρες και της μη-σεξεργάτριες γυναίκες και άρα η αυξημένη βία που αντιμετωπίζουν κατά την εργασία τους είναι αναμενόμενη και δεν μπορούμε να την εμποδίσουμε.

Ανάμεσα στην whorephobia που κατηγορεί τις σεξεργάτριες ως υπεύθυνες για την σεξουαλική βία και την ιδέα πως οι σεξεργάτριες μας «προφυλάσσουν» θα πρέπει να εστιάσουμε στο πώς και τα δύο discourses κατασκευάζουν τον άντρα ως εγγενώς επιθετικό δικαιολογώντας έτσι την αντρική βία και ταυτόχρονα θεωρούν τις ίδιες γυναίκες υπεύθυνες για το αν θα τους αποτρέψουν ή θα τους προκαλέσουν.

Φεμινισμό θα Έχουμε στον Παράδεισο

σίγουρα κάποιος μισογύνης

Δεν χρειαζόμαστε φεμινισμό ούτε κανένα άλλο κίνημα κοινωνικής δικαιοσύνης, θα διευθετηθούν όλα μετά θάνατον παιδιά, λίγη υπομονή θέλει.

Αυτός είναι ακριβώς ο τρόπος που η ιδέα της μεταθανάτιας ζωής χρησιμεύει ως όργανο διατήρησης του status quo. Στο μεταξύ ο υποτιθέμενος κυνισμός (που μας τον πλασάρουν συχνά ως απλό «ρεαλισμό») είναι απαραίτητος για να κρατάει τον καταπιεσμένο σε θέση υποτέλειας. Γιατί να μπει στον κόπο να κάνει την επανάστασή του, αφού έτσι κι αλλιώς ΤΙΠΟΤΑ, ΠΟΤΕ δεν έχει αλλάξει!

Αυτό φυσικά είναι όχι μόνο εύκολο να διαψευστεί με μια ματιά στην ιστορία αλλά και εκατομμύρια φεμινίστριες ανά τον κόσμο μπορούν να σας διαβεβαιώσουν πως η ζωή τους έγινε άμεσα πολύ καλύτερη με τον φεμινισμό, και μόνο που ξύπνησαν από τον πατριαρχικό λήθαργο.

Γράμμα από Ένα Πολύ Χειριστικό Έμβρυο

γεια σου μαμα

 

Με αυτούς τους γελοιοδέστατους, μελοδραματικούς συναισθηματικούς εκβιασμούς η χριστιανική Δεξιά προσπαθεί να αποτρέψει τις γυναίκες από το να κάνουν έκτρωση. Βάζοντας το «αγέννητο παιδί» να μιλάει σαν να έχει αυτοσυνείδηση, προσωπικότητα, φιλοδοξίες αποκρύπτει εσκεμμένα ότι τα έμβρυα δεν είναι παιδιά, δεν μιλάνε, δεν σκέφτονται και δεν έχουν όνειρα. Επίσης δεν υπάρχουν ανεξάρτητα από την μάνα τους -και αυτή είναι η διαφορά ανάμεσα σε ένα μωρό και σε ένα έμβρυο.

Πέρα από την κλασική ρητορική που ταυτίζει τα έμβρυα με παιδιά, ενδιαφέρον σε αυτή την αφήγηση είναι και ποια ζωή αξιολογείται ως σημαντική, τόσο σημαντική που η απώλειά της να παρουσιάζεται ;όχι μόνο ως προσωπικό δράμα αλλά και ως τραγωδία για ολόκληρη την κοινωνία. Βάζοντας το έμβρυο να είναι αγόρι και μάλιστα μελλοντικός γιατρός (επαγγελματικός προσανατολισμός που αναφέρεται όχι μία αλλά δύο φορές) το κείμενο προσπαθεί να στρέψει το σύνολο ενάντια στην μητέρα που δεν υπερασπίστηκε αυτή τη ζωή. Με ποιο δικαίωμα μας στερεί έναν γιατρό που θα μπορούσε να ανακαλύψει την θεραπεία του καρκίνου αύριο μεθαύριο? Κάποιες ζωές μετράνε περισσότερο και προφανώς για ένα τέτοιο κείμενο ένας μελλοντικός οδηγός ταξί δε θα εξυπηρετούσε τον στόχο του.

Φυσικά απευθυνόμενο μόνο στην μητέρα το γράμμα θέτει την γυναίκα ως αποκλειστική υπεύθυνη για την γέννηση του παιδιού. Η εγκατάλειψη από τον άντρα δε θα πρέπει να την αποθαρρύνει, αυτό είναι το είδος του ηρωισμού που η πατριαρχία αναμένει από τις γυναίκες. Να γεννούν προς όφελος του κοινωνικού συνόλου ένα παιδί σε έναν κόσμο που θα φέρουν μόνες τους το οικονομικό, συναισθηματικό και ψυχολογικό βάρος της ανατροφής του -σε έναν κόσμο μάλιστα που αντιμετωπίζει τις ανύπαντρες γυναίκες ως αποτυχημένες. Την πατριαρχία δεν την ενδιαφέρουν οι συνθήκες ανατροφής του παιδιού, την ενδιαφέρει μόνο η αναπαραγωγή και αυτή απαιτεί ελεύθερη πρόσβαση στην μήτρα των γυναικών. Από τη στιγμή που θα γεννηθεί είναι πρόβλημα της μητέρας. Αλήθεια, πόσο πιθανό είναι το παιδί αυτό να γίνει γιατρός δεδομένης της ταξικής καταπίεσης που θα πρέπει να αντιμετωπίσει? Έχουν όλα τα παιδιά τις ίδιες ευκαιρίες σε εκπαίδευση και μόρφωση -πολύ περισσότερο σε χώρες που οι σπουδές αυτού του είδους είναι πανάκριβες?

Ενδιαφέρον είναι επίσης το πώς σύμφωνα με την αφήγηση αυτή η γυναίκα θεωρείται αδιανόητο να μην χαρεί με την εγκυμοσύνη ενώ είναι ο άντρας αυτός που αντιτίθεται και την πιέζει να κάνει έκτρωση -γιατί ξέρετε, οι άντρες δεν έχουν «βιολογικό ρολόι» ούτε ‘μητρικό ένστικτο» και άρα είναι φυσικό να μη θέλουν παιδιά. Τοποθετώντας στην σφαίρα του μη-διανοητού την γυναίκα που επιλέγει να κάνει έκτρωση γιατί απλά δεν χάρηκε καθόλου με την προοπτική να γίνει μάνα, το ίδιο το αφήγημα χτίζει την θηλυκότητα ως αναπόσπαστη από την μητρότητα. Το να είσαι γυναίκα και να μη θες παιδί -να μην το θες μάλιστα σε οποιαδήποτε άκυρη στιγμή σου προκύψει εγκυμοσύνη- σημαίνει ότι κάτι δεν πάει καλά με σένα. Πιο εύλογο στα μάτια της πατριαρχίας φαντάζει, να φταίει τουλάχιστον η κακοποιητική σου σχέση.

Ως φεμινίστριες υποστηρίζουμε το δικαίωμα τον γυναικών στην σωματική αυτονομία. Θα θέλαμε μια κοινωνία που οι γυναίκες μπορούν να αποφασίζουν αν και πότε θα γίνουν μητέρες χωρίς να φοβούνται ούτε τον κακοποιητικό σύντροφό τους, ούτε το κοινωνικό στίγμα της «δολοφόνου» αν αποφασίζει να τερματίσει την εγκυμοσύνη της επειδή τα δικά της όνειρα είναι πιο σημαντικά από τα όνειρα του Δρ Γιάννη με τα καστανά μαλλιά. Και είναι ξεδιάντροπα υποκριτικό που η χριστιανική Δεξιά καλεί τις γυναίκες να επαναστατήσουν ενάντια στην θέληση του δυνάστη συντρόφου τους μόνο όταν αυτός στρέφεται ενάντια στην μητρότητα, τον μόνη περίπτωση δηλαδή στην οποία η πατριαρχία θεωρεί σημαντική τη ζωή των γυναικών.

Oι Γάτες, οι Κόκορες και η Κουλτούρα του Βιασμού

 

51882945_470442693493286_766540001776238592_n.jpg

Στο σημερινό επεισόδιο του «ποιό ζώο να επικαλεστούμε για να δικαιολογήσουμε τον βιασμό» η απάντηση είναι γάτα και κόκορας!

Για μια ακόμα φορά η επίκληση στη «φύση» γίνεται προς βοήθεια των επίδοξων βιαστών και των φίλων τους καθώς και όσων θέλουν να δικαιολογήσουν μια μορφή καταπίεσης που δεν είναι παρά απόρροια του ανθρώπινου πολιτισμού. Η πατριαρχία παίζει πάρα πολύ καλά αυτό το παιχνίδι και οι απολογητές της μπορούν να κινούνται με μεγάλη ευχέρεια μέσα στις αντιφάσεις της -το πώς δηλαδή οι άντρες παρομοιάζονται ως ζώα ανίκανα να ελέγξουν τις ορμές τους από τη μία ενώ ταυτόχρονα από την άλλη ως λογικά ορθολογικά υποκείμενα κατάλληλα για την πολιτική ηγεσία, σε αντίθεση με τις συναισθηματικές γυναίκες. Κλασική μισογυνική αξία βέβαια αποτελεί και η θεώρηση του βιασμού ως κάποιου είδους κομπλιμέντο προς τις όμορφες γυναίκες και που οι «άσχημες» κατά βάθος ζηλεύουν. Όπως έχουμε δει ξανά και ξανά, οι συμβατικά όμορφες γυναίκες θα πρέπει να πληρώνουν το τίμημα της ομορφιάς περιμένοντας να παρενοχληθούν, ενώ οι μη συμβατικά όμορφες θα πρέπει να νιώθουν και ευγνωμοσύνη όταν τις παρενοχλούν.

Μπορούσαμε να προβλέψουμε βέβαια ότι αυτό το σχόλιο δε θα τελείωνε καλά ήδη από το σημείο που θεωρεί την «άλλη πλευρά » των ανδρών βιαστών αυτούς που ΔΕΝ παρενοχλούν γυναίκες. Η άλλη πλευρά ΔΕΝ είναι οι άντρες που κάνουν το ελάχιστο για να θεωρούνται άνθρωποι. Η άλλη πλευρά είναι όσοι καταλαβαίνουν την λειτουργία της κουλτούρας του βιασμού και παλεύουν ενεργά εναντίον της. Το να μη βιάζεις γυναίκες δεν σε κατατάσσει αυτόματα στην «άλλη πλευρά» όσο και αν θέλουν τα Καλά Παιδιά να το πιστεύουν αυτό.

Άγιος Βαλεντίνος vs Sex

51906501_400901550684416_7155600035520970752_n

Η μέρα του Αγίου Βαλεντίνου είναι μια αφορμή για τους ερωτευμένους να γιορτάσουν την αγάπη τους, κυρίως μέσω της κατανάλωσης όπως και σε κάθε άλλη επέτειο -γιατί αυτή να είναι διαφορετική? Για τους μισογύνηδες όμως αποτελεί άλλη μία ευκαιρία να μας υπενθυμίσουν ότι ενώ η αγάπη είναι «γένους θηλυκού» το σεξ είναι η μόνη αντρική επιθυμία. Τα αστειάκια σχετικά με τα προφυλακτικά αλλά και η ίδια η επέτειος που καθιερώθηκε ένα μήνα μετά στις 14 Μάρτη, την λεγόμενη Steak and a Blowjob day, έχουν ως μοναδικό σκοπό να επιβάλλουν άλλον έναν έμφυλο διαχωρισμό. Σύμφωνα με αυτόν η αγάπη είναι αυτό που θέλουν οι γυναίκες ενώ οι άντρες που είναι απλά πλάσματα θέλουν σκέτο σεξ (και καμία μπριζόλα για να μην ξεχνάμε την αρρενωπότητα της κατανάλωσης κρέατος). ‘

Είναι πολύ σημαντικό να μας υπενθυμίζουν συνεχώς οι σεξιστές ότι η αγάπη και οι τρυφερές κινήσεις είναι απλά το τίμημα που πρέπει να πληρώνουν οι άντρες για να μας πηδήξουν γιατί διαφορετικά μπορεί να γίνει κάνα λάθος και να σχηματίσει κανείς την εντύπωση ότι οι γυναίκες και οι άντρες μπορούν να σχετίζονται επί ίσοις όροις. Όχι φίλες μου, οι σχέσεις στην πατριαρχία πρέπει να παρουσιάζονται ως ανταλλαγή -δίνεις σεξ, παίρνεις αγκαλίτσα και ένα μπουκέτο λουλούδια. Γι’ αυτό και η μέρα του Αγίου Βαλεντίνου παρουσιάζεται ως μία γυναικεία επινόηση που επιβάλλουν οι καταπιεστικές γυναίκες στα αγόρια τους ενώ αυτοί έχουν μόνο ένα πράγμα στο μυαλό τους και τα βαριούνται μωρέ αυτά. Η γελοιοποίηση του ρομαντισμού κατά αυτόν τον τρόπο είναι μέρος της επιτέλεσης της ηγεμονικής αρρενωπότητας. Ο σωστός άντρας πρέπει να διατυμπανίζει πως αυτό που θέλει από τη γυναίκα είναι πάνω απ’ όλα το σεξ, όχι αυτά τα γυναικουλίστικα πράγματα.

Πέρα από αυτό, η αντίληψη ότι ένας άντρας πρέπει να υπερπηδήσει τις «δικαιολογίες» της γυναίκας για να την πηδήξει είναι βαθιά μισογυνική και παρουσιάζει το σεξ ακριβώς ως κάτι που η γυναίκα παραχωρεί. Ακριβώς αυτός άλλωστε είναι ο λόγος που οι γυναίκες αναγκάζονται συχνά να επινοήσουν «δικαιολογίες» για να αποφύγουν το «καθήκον τους» αντί να πουν απλά ότι δεν έχουν όρεξη. Η αντρική εμμονή όμως να καμφθούν οι αντιστάσεις της αντί να σεβαστούν τον πονοκέφαλό της -πραγματικό ή φανταστικό- είναι ακριβώς η απόδειξη ότι η πατριαρχία δεν ενδιαφέρεται για την σεξουαλική απόλαυση της γυναίκας αλλά ακριβώς να την φέρει στη θέση που δε θα μπορεί να πει όχι.

Δημόσιος Θηλασμός και Male Entitlement

θηλασμός

Ο διάλογος αυτός είναι ενδεικτικός της συζήτησης που διεξάγεται σχετικά με το θέμα του δημόσιου θηλασμού.

Από τι μία, το είδος αυτό των αντρών διακατέχεται από τέτοιο entitlement που αδυνατούν να διανοηθούν πως τα σώματα των γυναικών υπάρχουν για κάτι άλλο πέρα από την δική τους οπτική τέρψη. Ακόμα και μία φυσική και απαραίτητη διαδικασία όπως ο θηλασμός (που είναι και ο βασικός λόγος που τα θηλαστικά έχουν θηλές) υποβάλλεται στην αντρική ματιά με τρόπο που να ερμηνεύεται -όπως άλλωστε όλα όσα κάνουν οι γυναίκες- ως ένα ερωτικό κάλεσμα που απευθύνεται στους ίδιους. Η ερμηνεία τους αποδίδεται για άλλη μια φορά στην «φύση» παρόλο που στην φύση έχουν υπάρξει φυλές όπου το στήθος των γυναικών αφήνεται ακάλυπτο χωρίς αυτό να αποσπα τους άντρες ούτε να τους κάνει να βρίσκονται σε κατάσταση μόνιμης στύσης. Η σεξουαλικοποίηση του γυναικείου στήθους, ένα πολιτισμικό φαινόμενο, παρουσιάζεται για άλλη μία φορά ως κάτι διαχρονικό και επιστημονικά τεκμηριωμένο γιατί, μην ξεχνάμε, η «φύση» του άντρα περιλαμβάνει όλες αυτές τις συμπεριφορές που η πατριαρχία θέλει να δικαιολογήσει.

Απο την άλλη, το άλλο διακύβευμα του δημόσιο θηλασμού είναι η ορατότητα των γυναικών -και δη των μανάδων- στο δημόσιο χώρο. Δημιουργώντας συνθήκες εχθρικές στον δημόσιο θηλασμό -μια διαδικασία που αναγκαστικά πρέπει να επαναλαμβάνεται κάθε λίγες ώρες- οι μητέρες αποκλείονται από τον δημόσιο χώρο και αναγκάζονται να μένουν στο σπίτι τους. Αυτός άλλωστε θεωρείται και ο φυσικός χώρος της γυναίκα, ιδίως μετά την μητρότητα όπου ξαφνικά η εμφάνισή τους εκτός αυτού εκλαμβάνεται ως σημάδι ηθικής κατάπτωσης. Οι μανάδες δεν έχουν καμία δουλειά σε καφετέριες γιατί μετά την γέννα θα πρέπει να υπάρχουν αποκλειστικά ως μανάδες και όχι ως αυτόνομα όντα που αξίζουν κι αυτές προσωπικό χρόνο και διασκέδαση. Η μάνα -και μέσω αυτής η γυναίκα γενικότερα- ταυτίζεται έτσι με την οικιακή σφαίρα. Και όπως έχουν παρατηρήσει οι φεμινίστριες εδώ και δεκαετίες, η σεξουαλική παρενόχληση, τόσο στον χώρο εργασίας όσο και γενικότερα στη δημόσια σφαίρα, είναι ένας τόπος να τις αναγκάσουν να επιστρέψουν εκεί.

Tι Θέλουν οι Άντρες και οι Γυναίκες μετά το Σεξ

51456715_755052774893990_2421985925694226432_n

Προσέξτε λίγο πώς είναι οι ίδιοι οι άντρες που αναπαράγουν με μία αίσθηση ανωτερότητας το στερεότυπο πως οι άντρες θέλουν μόνο να γαμήσουν. Παρατηρήστε με πόση αυτοπεποίθηση και πόση μοχθηρία ο σχολιαστής μειώνει τις γυναίκες σε σεξουαλικά αντικείμενα υπενθυμίζοντάς τους πως οι άντρες θέλουν σκέτο σεξ και οι γυναίκες είναι αυτές που θέλουν αγαπούλες και το πώς αυτό τις κάνει ενοχλητικές και απωθητικές. Εστιάστε στην άνεση με την οποία οι μισογύνηδες θεωρούν ότι αντιπροσωπεύουν όλο το αντρικό φύλο και μιλάνε εκ μέρους του σε τέτοιες περιπτώσεις -και το πως αυτό δεν θεωρείται «μισανδρία» παρόλο που ανάλογα πιστεύω συνήθως αποδίδονται στις «μίσανδρες» φεμινίστριες. Είναι οι άντρες συνήθως που δηλώνουν με αυταρέσκεια πως οι άντρες θέλουν μόνο σεξ και «είναι ζώα» που έχουν μόνο ένα πράγμα στο μυαλό τους. Αυτό δεν είναι μισανδρία. Αυτό είναι η πατριαρχία.

Οι φεμινίστριες φυσικά δεν ισχυρίζονται πως οι άντρες θέλουν μόνο σεξ ενώ οι γυναίκες αγκαλιές και στοργή. Οι φεμινίστριες όμως είναι αυτές που έχουν δει το πώς η αντίληψη ότι οι άντρες θέλουν σεξ και υποτίθεται δυσανασχετούν με επίδειξη στοργής και τρυφερότητας σχετίζεται με την επιτέλεση της κυρίαρχης αρρενωπότητας. Αυτή είναι η εικόνα του άντρα που προωθεί η ίδια η πατριαρχία. Ένας επιβήτορας που στερείται συναισθημάτων, χρησιμοποιεί τις γυναίκες για το σεξ και ιδανικά θα τις πετούσε απο το κρεβάτι του δευτερόλεπτα μετά την εκσπερμάτωση -γιατί έτσι είναι η «αντρική φύση».

Η εμπειρία πολλώ γυναικών βέβαια θα το διέψευδε αυτό. Δεν έχει σημασία η πραγματικότητα όμως, δεν έχει σημασία αν ξέρουμε πως και οι άντρες θέλουν σχέση, αγάπη και τρυφερότητα. Σημασία έχει το πώς η επιτέλεση σαν αυτή του σχολίου δίνει το μήνυμα του πώς ένας άντρας θα έπρεπε να είναι, το πως είναι το «φυσιολογικό», το «κανονικό». Η πατριαρχία καλλιεργεί στους άντρες την εντύπωση πως έχουν το πάνω χέρι στις σχέσεις και στις γυναίκες πως δε θα πρέπει να έχουν υψηλές προσδοκίες απο τους άντρες και θα πρέπει να αποδεχτούν την θέση τους ως αντικείμενα για την ικανοποίησή τους. Και εδραιώνοντας αυτή την ιδέα όλοι οι άντρες ωφελούνται από αυτήν γιατί ακόμα και αυτοί που θέλουν αγκαλιές και γούτσου γούτσου μετά το σεξ νομίζουν οτι αποτελούν κάποιου είδους εξαίρεση ενώ οι γυναίκες θα πρέπει να νιώθουν ευγνώμονες που πέτυχαν έναν άντρα που δεν είναι σαν τους άλλους. Αν ένας ένας άντρας είναι τρυφερός μαζί μας θα πρέπει να νιώθουμε τυχερές. Αν δεν είναι, ε τι να κάνουμε, έτσι είναι οι άντρες.

Το σχόλιο αυτό περιγράφει τον σχολιαστή όπως θα ήθελε να είναι, όπως φαντάζεται τον εαυτό του. Ταυτόχρονα είναι ένα σχόλιο που απευθύνεται στις γυναίκες με σκοπό να τις βάλει στη θέση τους. Γιατί πρωταρχικός στόχος της πατριαρχίας είναι κυρίως να ξέρουμε εμείς οτι δεν αξίζουμε κάτι περισσότερο. Και όλα αυτά τα σχολια έχουν στόχο να μας το υπενθυμίσουν αυτό.

Γιατί ο Άντρας που Κάνει Σεξ Δεν Είναι Μάγκας

φαν φακτ

Φαν Φακτ οφ δε ντέι: ένας άντρας που θεωρεί ότι «έριξε» μια γυναίκα με τις καταπληκτικές ρητορικές του ικανότητες και γι αυτο ειναι μάγκας είναι πιο ηλίθιος και από ένα ντουβάρι.

Η Μαθηματική εξήγηση: κάνουν (ετεροφυλόφιλο) σεξ τόσοι άντρες όσες ακριβώς και γυναίκες. Αν είσαι άντρας, δεν έκανες κάτι με αυξημένο επίπεδο δυσκολίας. Είχες στατιστικά τόσες πιθανότητες να πηδήξεις όσες και η γυναίκα. Μια όμορφη, κοινωνική και πνευματώδης γυναίκα έχει περισσότερες επιλογές και άρα περισσότερες πιθανότητες να πηδήξει ακριβώς όπως και ένας όμορφος, κοινωνικός και πνευματώδης άντρας. Μια γυναίκα που δε αξιολογείται θετικά από την πατριαρχία έχει λιγότερες πιθανότητες να πηδήξει όπως και ένας άντρας που δεν ανταποκρίνεται στο κυρίαρχο πρότυπο αρρενωπότητας. Αν είσαι άντρας που έκανες σεξ δεν βρήκες κρυμμένο θησαυρό, βρήκες απλά την γυναίκα που στατιστικά σου αντιστοιχεί. Calm the fuck down

H Κοινωνιολογική εξήγηση: Ο μοναδικός λόγος που ο άντρας που κάνει σεξ θεωρείται μάγκας είναι εξαιτίας των περιορισμών που έχει επιβάλλει η πατριαρχία στις γυναίκες. Κατασκευάζοντας την γυναίκα ως ένα απόρθητο κάστρο που ο άντρας πρέπει να «κατακτήσει» και επιβάλλοντας κοινωνικές ποινές στις γυναίκες μέσω του slut shaming, η πατριαρχία παρουσιάζει την γυναίκα ως έναν παθητικό δέκτη του αντρικού φλερτ που μόνο αν την «ξελογιάσει», αν την «ρίξει» και αν την «πείσει» θα του κάτσει. Στην πραγματικότητα η γυναίκα έχει ενεργό ρόλο στο φλερτ αν μη τι άλλο επειδή μπορει να απορρίψει όποιον δεν της κάνει εμφανισιακά και ως προσωπικότητα. Το οτι η πατριαρχία θεωρεί επίτευγμα για τον άντρα το να κάνει σεξ και για την γυναίκα απώλεια δεν σημαίνει οτι ο άντρας κατάφερε κάτι εξαιρετικό, σημαίνει οτι απλά βρέθηκε στο σωστό μέρος στη σωστή στιγμή και ότι απλά έκανε κλικ στην γυναίκα που τον επέλεξε συναινετικά για σεξουαλικό παρτενέρ. Δεδομένου ότι οι περιορισμοί στο σεξ για τις γυναίκες έχουν χαλαρώσει εξαιτίας του φεμινισμού, το μεγαλύτερο ποσοστό του πληθυσμού κάνει πλέον πολύ σεξ. Αν είσαι άντρας λοιπόν που έκανες πολύ σεξ δεν κέρδισες και τους Ολυμπιακούς. Θα σου δώσουμε όμως τουλάχιστον μία βεβαίωση συμμετοχής.