Τα Likes και τα Λεφτά

imagine what she ll do for money

To σκεπτικό «κάνει αυτό για τα likes, φαντάσου τι θα κάνει για τα λεφτά» αντικατοπτρίζει την αδυναμία της πατριαρχικής κοινωνίας να αντιληφθεί την γυναικεία σεξουαλικότητα, το γυναικείο σώμα αλλά και την ίδια την γυναίκα ως κάτι αυτόνομο.
Αν κάποιος ανεβάσει στο instagram ένα ζουμερό σουφλέ σοκολάτας που έφτιαξε και για το οποίο ειναι περήφανος κανείς σχεδόν δε θα αναρωτηθεί «φαντάσου τι θα κάνει για τα λεφτά», γιατι το να ανεβάζεις ένα σουφλέ που έφτιαξες στον ελεύθερο χρόνο σου όσο λαχταριστό κι αν φαίνεται στο ινσταγκραμ δεν σημάινει οτι θες να γίνεις ζαχαροπλάστης, ούτε ότι αναγκαστικά θα το έψηνες για όποιον σου έδινε χρήματα γιατί άλλο το χόμπυ σου και άλλο η δουλειά.

Επισης, η χρήση των social media είναι απλά μέρος της καθημερινότητας μας: μας αρέσει η παραλία που ήρθαμε, την ανεβάζουμε στο instagram και παίρνει like -δεν σημαίνει οτι πήγαμε σε αυτή την παραλία ΓΙΑ να πάρουμε likes. Mας αρέσει ένα τσιτάτο που διαβάσαμε ή ένα τραγούδι που ακούσαμε, το ανεβάζουμε στο facebook και παίρνει likes. Μας αρέσει το σώμα μας/ ο κώλος που χτίσαμε στο γυμναστήριο/ το μακιγιαζ μας που πέτυχε, το ανεβάζουμε στο instagram και παίρνει likes. Είναι μόνο όταν αφορά το γυναικείο σώμα και την γυναικεία σεξουαλικότητα που χαρακτηρίζεται ναρκισσισμός και κατακρίνεται. Καί ειναι μονο όταν αφορά το γυναικείο σώμα και την γυναικεία σεξουαλικότητα που η πατριαρχία σπεύδει να το το εξισώσει με την εργασία και να το φανταστεί σε ένα ανταλλακτικό πλαίσιο ακριβώς γιατί μπορεί να δει την γυναικεία σεξουαλικότητα μόνο ως κάτι για ανταλλαγή με σκοπο την ικανοποίηση των αντρών και ποτέ ως κάτι ανεξάρτητο. Γιατί την φοβίζει να παραδεχτει οτι οι γυναίκες μπορούν να χαίρονται το σώμα τους και την σεξουαλικότητα τους απλά γιατί αυτό προσφέρει απόλαυση στις ίδιες. Γιατί οι μισογύνηδες αρέσκονται να σκέφτονται όταν βλέπουν μια ελκυστική γυναίκα ότι μονο τα λεφτά τους λείπουν για να την πηδήξουν, αυτη η ιδέα τους καθησυχάζει.

Αυτό δεν σημαίνει οτι αν οι συγκεκριμένες κοπέλες προσέφεραν και σεξεργασία θα υπήρχε κάτι προβληματικό και θα έπρεπε να κατακρίνονται. Λέει όμως πολλά για την αντίληψη μας περί γυναικείας σεξουαλικότητας το γεγονός ότι αδυνατούμε να την ξεχωρίσουμε από την σεξεργασία, κάτι που αντικατοπτρίζεται στην ίδια την χρήση της λέξης π@@τάνα η οποία προορίζεται ως προσβολή τόσο για τις σεξεργάτριες όσο και για οποιαδήποτε σεξουαλική γυναίκα.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s