Μην Είσαι Παρτόλα, Γαμάς την Ψυχή των Σεξιστών!

%ce%b8%ce%b5%cf%83%cf%83%ce%b1%ce%bb%ce%b9%ce%ba%ce%bf%ce%bd

Εδώ βλέπουμε έναν άντρα που εξηγεί γιατί δε μπορεί να κοιτάξει την προσωπικότητα μιας γυναίκας πέρα από το ότι της αρέσουν τα ναρκωτικά ή το σεξ με διαφορετικούς άντρες συγκρίνοντας τα με την δολοφονία. Αυτό δεν είναι τυχαίο καθώς η κριτική που κάνει οι κοινωνίες στη γυναικεία σεξουαλικότητα υπονοεί ότι αυτή ειναι επιβλαβής για το σύνολο, λες και εξαρτάται η ζωή τους απο το τι κάνουμε στο κρεβάτι μας.

Η εξήγηση του περιλμβάνει ένα μίγμα βιολογικών και συναισθηματικών λόγων συνοψίζοντας τη γενικότερη ρητορική που επικρατεί.
Από τη μία, η επίκληση στην υποτιθέμενη βιολογία κρύβει μία αντίφαση της βιολογίας. Αφενός, εδώ σκοπός της ανθρώπινής ύπαρξης θεωρείται αυθαίρετα η μέγιστη αναπαραγωγή, κάτι που θυμίζει περισσότερο θρησκευτική σκέψη παρά βιολογία (κατά το «αυξάνεστε και πληθύνεστε» -που είπε ο Θεός στον Νώε όταν το ανθρώπινο γένος κινδύνευε με εξαφάνιση, όχι όταν είχε πρόβλημα υπερπληθυσμού). Αφετέρου, οι ίδιοι που λένε ότι σκοπός του άντρα είναι να γονιμοποιήσει όσο περισσότερα ωάρια γίνεται, θα υποστηρίζουν ότι οι γυναίκες βρίσκονται σε υποδεέστερη θέση ακριβώς επειδή έχουν ανάγκη έναν άντρα για να μεγαλώσουν τα παιδιά τους αλλιώς δε θα επιβιώσουν. Επομένως, η γονιμοποίηση των ωαριων από μόνη της δεν έχει νόημα χωρίς τον ιερό θεσμό της πατριαρχικής οικογένειας, έτσι δεν είναι?

Από την άλλη, ο εξομολογούμενος γίνεται για λίγο ευάλωτος και εκφράζει τις ανασφάλειές του και σε αυτό το σημείο θα πρέπει να τον λυπηθούμε (not) που δεν νιώθει αρκετά ξεχωριστός όταν μία γυναίκα δεν περίμενε αυτόν όλη της τη ζωή. Ο σεξισμός εδώ βρίσκεται στα double standards: μια γυναίκα είναι γελοία να νιώθει έτσι αν ένας άντρας έχει πάει με πολλές, αντίθέτως θα πρέπει να νιώθει περήφανη που είναι με έναν «έμπειρο» σύντροφο. Ενας άντρα αξίζει να νιώθει τη μοναδικότητά του μέσα από το πόσα άλλα αντρικά μόρια έχουμε δεί.

~Hürrfem Sultan

Η Γυναικεία Γκρίνια

%ce%b3%cf%85%ce%bd%ce%b1%ce%b9%ce%ba%ce%b5%ce%af%ce%b1-%ce%b3%ce%ba%cf%81%ce%b9%ce%bd%ce%b9%ce%b1

Αυτό που κάνει ακόμα πιο λυπηρές απόψεις σαν την παρακάτω ειναι φυσικά να βλέπεις πως τις εκφράζουν γυναίκες. Η συγκεκριμένη όπως και κάθε άλλη, φροντίζει να αποκηρύξει δημοσίως τη «κακη» γυναικεία συμπεριφορά για να κερδίσει την εύνοια των ανδρων, σχεδόν ταυτιζομενη μαζι τους σε ύφος και αγανάκτηση. Κακά τα ψέματα ο εσωτερικευμένος μισογυνισμός δεν ειναι παρά ένας τρόπος διαχείρισης των συγκρούσεων που δημιουργούνται μέσα μας, εξαιτίας της συνεχούς απαξίωσης και κριτικής προς το φυλο μας. Όταν η πηγή που την αναπαράγει εχει κοινωνική αξία (δλδ αυτή των ανδρών) είναι πολύ πιο πιθανή η ταύτιση παρα η σύγκρουση. Πρώτον γιατί μοιάζει αξιόπιστη και δεύτερον γιατί είναι πολυ πιο δύσκολο και επίπονο να τα βάλεις μαζι της. Σε αυτές τις συνθήκες λοιπον, η ταύτιση μοιάζει αρκετά γοητευτική και σε κανει «έναν από αυτούς» που φαίνονται σημαντικοί και που έχουν αυτό το άνετο υφάκι, το ακριβώς αντίθετο δηλαδή απο τις γυναίκες που γκρινιαζουν.

Η φίλη εδώ δε λέει απλά το δίκαιο και το σωστό, ζει μια μικρή στιγμή καταξίωσης στα μάτια των ανδρών. Αν κάτι λοιπον έχει δημιουργήσει αυτά τα φαινόμενα εσωτερίκευσης δεν ειναι παρά η ακατάπαυστη γκρίνια και κριτική των ανδρών προς τις γυναίκες. Θα μπορούσαμε να δημιουργήσουμε μια λίστα με τα πράγματα που αρέσκονται να πιστεύουν οι άνδρες για μας για να δουμε ποιοί πραγματικά ασκούν ψυχολογική κακοποίηση (τα οποία συσσωρεύονται σε γνωστά κλισέ όπως οτι είμαστε «τρελές» δε ξέρουμε τι θέλουμε και μεταξύ αυτών και της γκρίνιας όταν τολμάμε να τους αντιμετωπίσουμε λεκτικά). Μέχρι να την τελειώσουμε όμως η πατριαρχια θα εχει βαρεθεί και θα εχει κανει χαρακίρι για να πέσει απο μόνη της.

-UltraViolet

Η Γυναικεία Αυτοπεποίθηση ως Ελάττωμα

%ce%b5%cf%81%ce%bc%ce%ae%cf%82

Τι θεωρείται προσόν για μια γυναίκα στην πατριαρχία του male entitlement? Η χαμηλή αυτοπεποίθηση και τα χαμηλά στάνταρ. Οι άντρες σαν τον σχολιαστή καταβάθος διαισθάνονται ότι μόνο αν δεν πιστεύουμε ότι αξίζουμε κάτι καλύτερο θα τους μιλήσουμε και δεν έχουν κανένα πρόβλημα με αυτό. Ο φεμινισμός είναι εδώ για να πεί στις γυναικες οτι ΑΞΙΖΟΥΝ κάτι καλύτερο -οπως πχ την ελευθερία να μην χρειαστεί να ανταλλάξουν καμια κουβέντα με τέτοιους άντρες.

~Hürrfem Sultan

Την Τελεύταια Λέξη την Λέει Πάντα ο Άντρας

ekpa

Male entitlement σε πλήρη δράση -κι αν είχε κανείς αμφιβολία ότι η αίσθηση αυτή ότι χρωσταμε την προσοχή μας έχει να κάνει με την κατασκευή της αρρενωπότητας, αρκεί να δούμε πώς στην τελευταία φράση ο σχολιαστής τη συνδέει με το φύλο του. Η πατριαρχία καλλιεργεί τόσο έντονα στους άνδρες την αίσθηση οτι υπάρχουμε για να ικανοποιούμε τις επιθυμίες τους που πολλοί απο αυτους καταλήγουν να θεωρούν πως η βία ειναι μια αποδεκτή απάντηση όταν οι προσδοκίες τους δεν πραγματοποιούνται. Στη συγκεκριμένη περίπτωση ο εξομολογούμενος παραδέχεται ότι θα ηθελε να «της ρίξει μία» επειδή αυτή τον αγνόησε αλλα καταλήγει «απλά» να της τραβήξει το ακουστικό, παραβιάζοντας τον χώρο της, για να την τιμωρήσει. Σε άλλες παρομοιες περιπτώσεις βέβαια είναι γνωστό ότι άντρες έχουν καταφύγει στη βία απλά επειδή γυναίκες δεν ανταποκρίθηκαν στην προσεγγισή τους. Γι αυτό δε θεωρούμε το cat calling ή το πέσιμο από αγνώστους κολακευτικό, γιατί ξέρουμε ότι η απόρριψη μπορεί να μας θέσει ακόμα και σε κίνδυνο.

~Hürrfem Sultan

Λίγη Ανθρωπία Κάπου

poutanes

Στέλνουμε τα βυζιά μας -πουτάνες.
Δε στέλνουμε τα βυζιά μας -πάλι πουτάνες.
Και πάντα λιγότερο άνθρωποι, αντικείμενα που υπάρχουν απλά για να τον παίζουν άντρες σαν τον σχολιαστή.

~Hürrfem Sultan

Πολίτες Β’ Κατηγορίας

αμαρυνθός.png

Συνδυάζοντας άψογα τον ρατσισμό με τον μισογυνισμό, ο σχολιαστής κάνει ξεκάθαρο ότι θεωρεί τους μετανάστες πολίτες δεύτερης κατηγορίας και στη συνέχεια εξίσου ξεκάθαρο ότι θεωρεί και τις γυναίκες το ίδιο καθώς αυτές υπάρχουν απλά για να ικανοποιούν τον «σεξουαλικό ερεθισμό» των αντρών. Γι αυτό οι τελευταίοι δε θα πρέπει να κατηγορούνται όταν απλά υπακούουν στην «φύση» τους. Για άλλη μια φορά η υποτιθέμενη «φύση» χρησιμοποιείται για να δικαιολογήσει τις -καθόλου φυσικές- σχέσεις εξουσίας ανάμεσα στα δύο φύλα, ο βιασμός θεωρείται φυσική απόρροια του «σεξουαλικο ερεθισμού» -λες και οι άντρες είναι ζώα που δεν μπορούν να ελέγξουν την στύση τους- και η λέξη ρατσιστής είναι «βρισιά» -γιατί ο Ελληνάρας θέλει να είναι ρατσιστής αλλά όχι να χαρακτηρίζεται ως τέτοιος. ~Hürrfem Sultan

O Σεξισμός της Αριστεράς

3-mooges

Σε συνέχεια του χθεσινού post βλέπουμε εδώ με ποια λογική η Αριστερά υπερασπίζεται τον δικό της σεξισμό -τον cool σεξισμό, τον hipster σεξισμό, αυτό τον αστείο ντε, όχι τον άλλον, τον κακό. Η Αριστερά, ακριβώς όπως και η Δεξιά, έχει αναπτύξει μία αλλεργία στην υποτιθέμενη «πολιτική ορθότητα» -όρος που χρησιμοποιείται πια αποκλειστικά από όσους αρνούνται να κάνουν την αυτοκριτική τους και να πάρουν στα σοβαρά την καταπίεση ομάδων που δεν τους αφορούν πραγματικά.

Η φράση κλειδί είναι «Όλοι σεξιστές, όλοι φασίστες, άρα κανείς.
Όλοι ένοχοι, άρα όλοι αθώοι«. H φράση αυτή υπονοεί ότι υπάρχει κάποιο ξεκάθαρο όριο ανάμεσα στους σεξιστές και τους μη σεξιστές, του φασίστες και τους μη φασίστες, κι έτσι όταν οι μη σεξιστές και οι μη φασίστες λένε σεξιστικά ή φασιστικά πράγματα αυτά ξαφνικά είναι υπεράνω κριτικής.

Ο φασισμός και ο σεξισμός όμως δεν είναι γονίδιο ούτε τατουάζ στην μούρη των φασιστών και των σεξιστών. Ο φασισμός, ο ρατσισμός και ο σεξισμός είναι Λόγοι -με την φουκωική έννοια του discourse- που στηρίζουν συστήματα εξουσίας. Λίγη σημασία έχει η πηγή από την οποία προέρχεται αυτή η ρητορική, καθώς αυτή υπάρχει διάχυτη ως πλέγμα και όχι με ένα καθαρό κέντρο οπότε δεν κάνει διακρίσεις από την στιγμή που θα μπει σε κυκλοφορία στην κοινωνία. Δεν αποκτάς ασυλία για τις κατηγορίες για σεξισμό/ρατσισμό/ ομοφοβία αν σκοράρεις αρκετούς αντισεξιστικούς πόντους ούτε απαλλάσσεσαι από τις κατηγορίες για σεξισμό αν μαζέψεις αρκετά αντι-ρατσιστικά μόρια – και αντίστροφα.

Όλοι πρέπει να κάνουμε συνεχώς την αυτοκριτική μας και να τσεκάρουμε κατά πόσο αναπαράγουμε ρητορικές που συντηρούν καταπιεστικά συστήματα και στρέφονται εναντίον καταπιεσμένων ομάδων. Ο σεξισμός, ο ρατσισμός και η ομοφοβία δεν μπορεί να αναπαράγονται με τις ευλογίες μας επειδή προέρχονται από πηγή με καλές προθέσεις, από την Αριστερά, από την αγαπημένη μας σελίδα ή τον αγαπημένο μας κωμικό ούτε επειδή κάποι@ είναι καλό παιδί ή επειδή κάποια δηλώνει φεμινιστρια. Ο αγώνας ενάντια σε κάθε μορφής καταπίεση δεν μπορεί να γίνεται μέχρι εκεί που μας βολεύει. Αν ο φεμινισμός δεν μας ξεβολεύει, μάλλον δεν προσπαθούμε αρκετά.

~Hürrfem Sultan

You Can’t Fight Misogyny with Misogyny

first-lady

Το πρόβλημα με τον Τραμπ είναι πως είναι ένα μισογυνικό ρατσιστικό σκουπίδι, όχι ότι η γυναίκα του και η κόρη του ντύνονται αποκαλυπτικά. Το να προσπαθείς λοιπόν να του επιτεθείς δήθεν από αριστερά στη βάση της σεμνότητας της γυναίκας και της κόρης του το μόνο που κάνει είναι να αναπαράγει τον ίδιο τον σεξιστικό λόγο που του επίτρεψε να ανέβει στην εξουσία. Ο Τραμπ κατάφερε να γίνει πρόεδρος ακριβώς λόγω της αποδοχής ή έστω της ανοχής μεγάλης μερίδας της κοινωνίας στον μισογυνισμό και τον ρατσισμό. Ο Τραμπ κατάφερε να κερδίσει τις εκλογές με ένα προεκλογικό μήνυμα ενάντια στην υποτιθέμενη «πολιτική ορθότητα», η οποία προφανώς δεν κάνει μόνο τους παραδοσιακά συντηρητικούς να νιώθουν άβολα. Όταν λοιπόν η υποτιθέμενη «ελευθερία του λόγου» συγχέεται με τον σεξισμό και γίνεται αντικείμενο υπεράσπισης του λεγόμενου προοδευτικού χώρου μέσω της λογοκρισίας που υποτιθεται πολεμά, μπορούμε να καταλάβουμε γιατί κάτι η νίκη του Τραμπ, η οποία φάνταζε απίθανη πριν μερικούς μήνες, δε θα έπρεπε να μας προκαλεί και τόση έκπληξη.

~Hürrfem Sultan

O Μισογυνισμός του Τραμπ και των Υποστηρικτών του

%cf%84%cf%81%ce%b1%ce%bc%cf%80

Ο Τραμπ δεν κέρδισε πάρολο που ήταν ρατσιστής και μισογύνης. Ο Τραμπ κέρδισε ΕΠΕΙΔΗ ήταν ρατσιστής και μισογύνης. Ο Τραμπ κέρδισε ακριβώς επειδή δεν είναι «προοδευτικός» και μίλησε στα συντηρητικά ένστικτα των Αμερικανών. Γιατί να είναι πρόβλημα ο προφανής μισογυνισμός ενός υποψηφίου όταν ο μισογυνισμός ειναι τόσο mainstream και αποδεκτός? Η νίκη του Τραμπ αποδεικνύει πως ο μισογυνισμός δεν είναι ένα περιθωριακό φαινόμενο μερικών «αμορφωτων» όπως θέλουν πολλ@ να πιστεύουν αλλά και καλοδεχούμενος από την πλειοψηφία μιας κοινωνίας. Και γι αυτό χρειαζόμαστε (διαθεματικό) φεμινισμό.

~Hürrfem Sultan

H Ωραιοποίηση του Βιασμού

Αυτό βέβαια που περιγράφεται δεν είναι σεξ αλλά βιασμός, αλλά δεν εμπόδισε τον συγγραφέα αυτού του σκουπιδιου να ωραιοποιησει την σεξουαλική βία παρουσιάζοντας τον βιαστή ως μάγκα που τον ώθησε εκεί η σεξουαλική στέρηση και οι καβλες, ούτε να προσπαθήσει να ερεθίσει τον αναγνώστη με την παντελή απο-ανθρωποποιηση του θύματος.

~Χιουρφέμ Σουλτάν