
Η Π@@τσα και το Νόημα της Ζωής


«Oι 4 φάσεις του γάμου», μία αφήγηση γνωστή από εκατοντάδες ταινίες, σειρές και ανέκδοτα, σύμφωνα με την οποία αν η γυναίκα αποτύχει να παραμείνει αδύνατη και θελκτική για χάρη του άντρα της, στο τέλος αυτός θα την παρατήσει. Εξέλιξη που σύμφωνα με το σκίτσο φαίνεται να είναι και ο μόνος τρόπος να ξεκουνηθεί από τον καναπε, οπότε το λες και happy ending.
Τέτοιες αφηγήσεις πάντως λειτουργούν ως υπόρρητη απειλή για τις γυναίκες προειδοποιώντας τους πως αν δεν καταφέρουν να ικανοποιούν σεξουαλικά τον άντρα φροντίζοντας ταυτόχρονα και το νοικοκυριό, στο τέλος θα τον χάσουν από κάποια πιο αδύνατη, σέξι και προκομμένη. Οι παραστάσεις αυτές βάζουν πίεση στις γυναίκες να προσαρμόζονται στις επιθυμίες του άντρα τους και να προσαρμόζονται στα πρότυπα ομορφιάς σαν να αποτελεί αυτό τη συνταγή του «πετυχημένου γάμου», ο οποίος πάντα εντάσσεται στο γενικότερο πλαίσιο του «πώς να κρατήσεις έναν άντρα» -γιατί τον άντρα οφείλουμε να τον κρατάμε μη μας φύγει, αφού έτσι κι αλλιώς μας παντρεύτηκε απρόθυμα και μόνο επειδή είχαμε ωραίο κώλο -και για όσο αυτός κρατήσει.
Το σενάριο πάντως δεν αφήνει περιθώρια για ανατροπές, όπως πχ να είναι ο άντρας αυτός που θα παχύνει μετά το γάμο, γιατί όλοι ξέρουμε πως οι άντρες δεν παχαίνουν ποτέ ή, εν πάση περιπτώσει, αυτό δεν μετράει για εμάς τις γυναίκες που είμαστε εγκεφαλικά πλάσματα.
~Hürrfem Sultan

«Eίναι δουλειά ενός άντρα να σέβεται τις γυναίκες, αλλά είναι δουλειά μιας γυναίκας να του δώσει κάτι να σέβεται»
Κλασική υπεράσπιση μισογυνισμού, σύμφωνα με την οποία ο σεβασμός είναι κάτι που κερδίζεται, αλλά ΜΟΝΟ αν είσαι γυναίκα. Αν είσαι άντρας αξίζεις σεβασμό by default, απλά και μόνο επειδή είσαι άντρας και υπάρχεις. Αν είσαι γυναίκα όμως, τότε είσαι ένοχη μέχρι αποδείξεως του εναντίου, θα πρέπει να αποδείξεις ότι αξίζεις τον σεβασμό. Και φυσικά όλοι ξέρουμε τι σημαίνει αυτό: να προσαρμόζεσαι σε ολες τις πατριαρχικές επιταγές, ιδίως σχετiκά με την σεξουαλικότητα σου, γιατί κάθε παρεκτροπή αποτελεί την αφορμή που χρειαζόταν ένας μισογύνης για να μη σε σεβαστεί.
Είναι δουλειά των ανθρώπων να σέβονται τους άλλους ανθρώπους. Δεν είναι δουλειά των γυναικών να συμπεριφέρονται συνεχώς σαν η αξία τους να είναι υπό αμφισβήτηση. Στο φινάλε, μη μας σέβεστε, χεστήκαμε. Ούτε εμείς σεβόμαστε τους μισογύνηδες.
~Hürrfem Sultan


Το Facebook αποφάσισε ξαφνικά να επαναφέρει τη σελίδα μας την οποία θα βρείτε εδώ:
https://www.facebook.com/naieisaimisogynis/
Επειδή όμως τίποτα δεν είναι μόνιμο σε αυτό το μάταιο Facebookικό κόσμο και επειδή δεν ξέρουμε τι σκοπεύει να κάνει το Facebook στο μέλλον αφού δεν φαίνεται να υπάρχει καμία λογική, θα σας κρατάμε ενήμερ@ς από εδώ.
Ευχαριστούμε για την υπομονή και την υποστήριξή σας ❤
~Hürrfem Sultan
Τα troll που εξακολουθούν να προσποιούνται ότι αποτελούν συνέχεια της σελίδας μας (με αλλαγμένα ψευδώνυμα όμως, γιατί ολοι ξέρουμε ότι ενημερώνοντας το κοινό ότι άλλαξες ψευδώνυμο προστατεύεις την ιδιωτικότητά σου #FuckLogic) δίνουν δείγματα του πώς αντιλαμβάνονται τον φεμινισμό: ως αντιστροφή της πατριαρχίας με της γυναίκες στην θέση του καταπιεστή. Στου μυαλό τους, φεμινισμός σημαίνει να μπορούν οι γυναίκες να ειρωνεύονται και να χλευάζουν τους «στερημένους» άντρες, να αποδέχονται δηλαδή πως η αξία ενός ατόμου καθορίζεται από την σεξουαλική του ζωή και τις μετοχές του στο χρηματιστήριο του σεξ. Ξέρετε, ακριβώς αυτό που κάνουν οι αντιφεμινιστές στις φεμινίστριες,τις οποίες αποκαλούν «αγάμητες, χοντρές λεσβίες».
Συγγνώμη αλλά αυτό δεν είναι φεμινισμός. Ο φεμινισμός δε δέχεται ότι η έλλειψη σεξ αποτελεί κάποιου είδους «στέρηση» που θα πρέπει να επισύρει τον χλευασμό. Κάτι τέτοιο πρώτον διαιωνίζει το στερεότυπο του «γαμιά» ως τον μόνο τρόπο να αξίζει σεβασμό ένας άντρας και επιπλέον αποτελεί προσβολή προς τα asexual άτομα. Το να μη κάνεις σεξ, είτε αποτελεί επιλογή είτε οχι, δεν είναι κριτήριο χαρακτήρα και προσωπικότητας και άρα δεν αποτελεί κανενός είδους επιχείρημα εναντίον κάποιου που εκφέρει μισογυνικό λόγο.
Τα τρολ θα πρέπει να αναθεωρήσουν λίγο τις απόψεις του για τον φεμινισμό ή τουλάχιστον να υιοθετήσουν πιο εκλεπτυσμένα επιχειρήματα -και ύφος- αν θέλουν να συνεχίσουν να περνιούνται για φεμινιστ@ς.
~Hürrfem Sultan

Οι No-lifers της σελίδας Όχι, δεν είμαι μισογύνης (που στο ιδρυτικό τους μανιφέστο ισχυρίζονταν ότι δεν είναι μισογύνηδες, αλλά ότι απλά εγώ είμαι «χοντρή, αγάμητη, λεσβία», see the irony there?) φαντασιώνονται τώρα πως εγώ κάθομαι και κλαίω στο μαξιλάρι μου επειδή οι μαζικές αναφορές τους μου ρίξανε δύο σελίδες.
Καταρχήν σελίδες στο facebook μου ερίξαν, δεν είχα επενδύσει και τις οικονομίες μου σε αυτές, τσάμπα τις έφτιαξα. Εντάξει, είναι frustrating όλο αυτό, αυτό που δεν καταλαβαίνουν όμως είναι ότι όσες σελίδες και να ρίξουν, ο φεμινισμός δε θα σταματήσει να υπάρχει. Επειδή δεν έχουμε -προς το παρον- σελίδα στο facebook δεν εξαφανίστηκαν από τον πλανήτη οι 16.000+ φίλοι της σελίδας, ας μην κρύβουν το κεφάλι τους στην άμμο. Οι ιδέες μας παραμένουν ισχυρές και θα τους στοιχειώνουν είτε θέλουν να το παραδεχτούν είτε όχι. Το μόνο που απέδειξε όλη αυτή η επίθεση είναι ότι κάποιοι είχαν τη μύγα και μυγιάστηκαν. Ενώ χιλιάδες άντρες και γυναίκες αγκάλιασαν τη σελίδα και αναθεώρησαν την ρητορική και τις συμπεριφορές τους, κάποι@ προτίμησαν να χτυπήσουν το πόδι τους στο πάτωμα, να μουτρώσουν και σαν κακομαθημένα παιδιά να πουν «όχι, δεν είμαι μισογύνης, δε θα μου πεις εσύ τι θα κάνω».
Εμείς ποτέ δεν επιδιώξαμε να φιμώσουμε τις μισογυνικές φωνές. Επιδιώξαμε μόνο ένα χώρο για να αναδεικνύουμε τις πολλαπλές μορφές του μισογυνισμού και να συζητάμε για όσα μας απασχολούν χωρίς το bullying και την κακοποίηση όσων ενοχλούνταν και επιχειρούσαν να διακόψουν τη συζήτηση. Επιδιώξαμε επίσης τα ίδια τα άτομα να αναθεωρήσουν τη στάση τους, να καταλάβουν βαθιά την σεξιστική προέλευση κάποιων αστείων/λέξεων/πρακτικών. Και το πετύχαμε. Ο φεμινισμός -όχι μόνη της η σελίδα μας φυσικά- έβαλε στο καθημερινό λεξιλόγιο λέξεις όπως ο σεξισμός, ο μισογυνισμός, η κουλτούρα του βιασμού, το fat-shaming, η χοντροφοβία. Αυτό είναι μια νίκη και ο εκνευρισμός των troll αποτελεί την καλύτερη απόδειξη.
Σιγά μην κλάψουμε λοιπόν. Σιγά μην φοβηθούμε. Οι μόνοι φοβισμένοι από όλη την φεμινιστική συζήτηση είναι προφανώς οι ίδιοι που γαντζώνονται στα προνόμια και τις σάπιες νοοτροπίες τους γιατί τρομοκρατούνται από το ενδεχόμενο να χρειαστεί να λάβουν υπόψη τους τις γυναίκες και τις άλλες καταπιεσμένες ομάδες.
~Hürrfem Sultan


Καθώς η δεύτερη σελίδα μας έπεσε, τα trolls -πιθανότατα τα ίδια που την έριξαν- βρήκαν ευκαιρία να δημιουργήσουν (τουλάχιστον) μία σελίδα-κλώνο προσποιούμενοι ότι είναι συνέχεια της δικής μας. Καλή προσπάθεια αλλά καρφώθηκαν με διάφορες λεπτομέρειες -στο προσεκτικό τουλάχιστον μάτι («triggeredftw», seriously?). Προσωπικά μου φαίνεται σαν μια σελίδα ανθρώπων που νομίζουν ότι ξέρουν τι είναι φεμινισμός σε μια απόπειρα να μιμηθούν την ρητορική του ενώ ταυτόχρονα τον γελοιοποιούν.
Η παρουσία μας στο facebook θα συνεχιστεί όταν έχουμε εξελίξεις, η δράση στο blog πάντως, ως ένας πιο ασφαλής χώρος, θα πάρει προτεραιότητα -σκοπεύουμε σύντομα να αφήσουμε τα σχόλια ανοιχτά και εδώ. Προς το παρόν πάντως ΔΕΝ έχουμε φτιάξει ΚΑΜΙΑ καινούρια σελίδα στο facebook -όσες βλέπετε είναι τρολ.
Όπως και να’χει, καλύτερα να ενημερώνεστε από εδώ για πιο σίγουρα.
Με πολλή φεμινιστική αγάπη προς όλ@ς τ@ς φίλ@ς μας που μας στηρίζουν
~Hürrfem Sultan


Κι εδώ έχουμε άλλη μία γερή δόση κουλτούρας του βιασμού, απο-ανθρωποποίησης των σεξεργατριών και σκατοψυχιάς βλέποντας τις αντιδράσεις μερικών αντρών στην είδηση -ανεξάρτητα από το αν όντως συνέβει ή οχι, αυτό δεν ειναι κάτι που αμφισβητείται στα σχόλια.
Εκτός από το κλασικό και καλά αθώο αστείο σχετικά με το όχι που σημαίνει ναι, εκτός από το ξεκάθαρο «στ’αρχίδια μας» γιατί μερικοί απλά δεν θεωρούν τις σεξεργάτριες σαν ανθώπους και το βιασμό ως κάτι που τους αφορά, έχουμε και τον Στέλιο που δηλώνει ξεκάθαρα ότι μία σεξεργάτρια δεν δικαιούται να «θιχτεί» (λες και ο βιασμός είναι απλά θέμα τιμής) από το μη συναινετικό σεξ. Για άλλη μια φορά δηλαδή το να προσφέρεις σεξουαλικές υπηρεσίες με αντάλλαγμα το χρήμα ΜΕ ΤΗΝ ΣΥΝΑΙΝΕΣΗ ΣΟΥ είναι το ίδιο με το να σου ασκείται βία παρά τη θέλησή σου γιατι, όπως είπε και προηγούμενη σχολιάστρια, μπορείς να ληστέψεις ένα κατάστημα με την δικαιολογία οτι τα προιόντα τα πουλούσαν χωρίς αυτό να θεωρείται κλοπή. #FuckLogic
Και ας μη γελιόμαστε, όλες αυτές οι αντιδράσεις δεν περιορίζονται στην περίπτωση βιασμού σεξεργατριών, επεκτείνονται σε ολες τις γυναίκες που βιάζονται, γιατί είτε «τα ‘θελε ο κώλος τους», είτε δεν εννοούσε το «οχι», είτε δεν μας ενδιαφέρουν, είτε απλά μια ακόμα π@ουτσα δε θα κάνει διαφορά μωρέ -το οποίο αποτελεί την άμεση σύνδεση του slut shaming με την κουλτούρα του βιασμού που μας αφορά όλες.
~Hürrfem Sultan
