Ο Ρομαντισμός του Βιασμού

Άλλο ένα δήθεν «αστειάκι» που αναπαράγει έναν επικίνδυνο μύθο της κουλτούρας του βιασμού: ότι ο βιασμός είναι κάποιου είδους κοπλιμέντο για το θύμα γιατί υποδηλώνει το ασυγκράτητο πάθος κάποιου γι αυτ@, αντί για την αδυναμία του θύτη να δει το θύμα ως άνθρωπο και όχι απλά ως μία «καριόλα» -όπως ρομαντικά μας βλέπει και ο σχολιαστής. Τα υψηλά ποσοστά ατιμωρησίας του συγκεκριμένου εγκλήματος πάντως, ακριβώς λόγω της κουλτούρας του βιασμού, σημαίνουν ότι οι βιαστές έτσι κι αλλιώς δεν «ρισκάρουν» και πάρα πολλά.
Μέσα στα 25 likes πιθανότατα περιλαμβάνεται και κάποιος υποψήφιος βιαστής.

~Hürrfem Sultan

rape culture n

Οι Μάγκες και οι Βιαστές δεν Υπάρχουν πια

rape culture f

 

Τι είναι χειρότερο από ένα συνδυασμό rape ‘joke’ και slut shaming? To σχόλιο της κυρίας από κάτω που τερματίζει την κουλτούρα του βιασμού υπονοώντας πως οι βιαστές είναι υπό εξαφάνιση -μάλλον όντας κι αυτοί ένα είδος «μάγκα»- και ότι ο βιασμός είναι για μερικές η μόνη ευκαιρία για σεξ. Τόση κουλτούρα του βιασμού σε τόσες λίγες γραμμές είναι ακριβώς ο λόγος που οι βιαστές ΔΕΝ είναι υπό εξαφάνιση αλλά παράγονται συνεχώς μέσα από αυτό το είδος λόγου που κανονικοποιεί τον βιασμό παρουσιάζοντάς τον ως κάτι ελαφρύ, αθώο, ακίνδυνο, αστείο έως και κάτι που πολλές γυναίκες στην πραγματικότητα θέλουν.

~Hürrfem Sultan

Οι Άνθρωποι και οι Γυναίκες

υπογεννητικότητα

Εδώ έχουμε μια περίπτωση που η λέξη «άνθρωπος» στην ουσία σημαίνει «άντρας», καθώς στη κοινή συνείδηση τα συμφέροντα των αντρών αντιπροσωπεύουν αυτά της κοινωνίας γενικότερα. Θα πουν κάποιοι πως όχι, ο Πέτρος αναφέρεται στο «κοινό καλό». Αν όμως φεμινισμός σημαίνει περισσότερα δικαιώματα για την γυναίκα και κάποιος ψάχνει να βρει πώς ευνοείται «ο άνθρωπος» από αυτό λες και οι γυναίκες δεν είναι άνθρωποι αλλά μια ξεχωριστή, ειδική κατηγορία, σόρυ αλλά απλά διαιωνίζει την έννοια του άντρα ως το οικουμενικό υποκείμενο.

Για να απαντήσω στην ερώτηση, δεν το έχω ψάξει στατιστικά, φαίνεται όμως πως περισσότερα δικαιώματα και ελευθερίες για τις γυναίκες οδηγούν όντως στην επιλογή της να κάνει λιγότερα ή καθόλου παιδιά. Και ο φεμινισμός σίγουρα υποστηρίζει την αυτοδιάθεση του σώματος των γυναικών. Αν αυτή κρίνει ότι είναι καλύτερο γι αυτην, να, ορίστε το όφελος για τον άνθρωπο. Το δικαίωμα της επιλογής, μια καλύτερη ζωή για όποια γυναίκα δε θέλει να κάνει παιδιά είναι από μόνο του όφελος. Και για όνομα του Παντοδύναμου πια, σκοπός του ανθρώπου δεν είναι να αυξάνεται και να πληθύνεται σαν την άμμο της θαλάσσης, ούτε θα εκλείψει το είδος αν μειωθεί ο πληθυσμός. Αλλά ακόμα και αν ο φεμινισμός οδηγούσε εκεί, στην μηδενική γεννητικότητα, προτιμούμε να αφανιστεί παρά να διατηρηθεί ένα είδος που βλέπει τις γυναίκες σαν αναπαραγωγικές μηχανές διαιώνισης της κοινωνίας και των συμφερόντων των ανδρών. Σιγά την απώλεια που οφειλουμε να εμποδίσουμε με τις μήτρες μας.

~Hürrfem Sultan

Το Ομοφοβικό Στερεότυπο της «Κακιασμένης Αδελφής»

κοντοπίδης 2

Ο Αλέξανδρος Κοντοπίδης ανέβασε ένα βίντεο κάποιας Holly Holm και, ως ειδικός ΚΑΙ επι της ψυχολογίας που είναι, έδωσε τη δική του ερμηνεία για τα αρνητικά, κάφρικα σχόλια που άφησαν οι followers του.
Σύμφωνα με αυτόν, το κράξιμο προς τις γυναίκες θυμίζει συμπεριφορά «κακιασμένης αδελφής». Το ομοφοβικό αυτό στερεότυπο δεν είναι παρά η προσπάθεια της κοινωνίας να αποδώσει τα αρνητικά χαρακτηριστικά που μπορεί κάποι@ να έχει στους Άλλους, σε μια περιθωποιημενη ομάδα όπως οι ομοφυλόφιλοι. Στην πραγματικότητα βέβαια όλοι ξέρουμε οτι «κακιασμένος» μπορεί να είναι κάποιος ή κάποια οποιουδήποτε φύλου η σεξουαλικότητας, δεν είναι αποκλειστικότητα των gay αντρών. Και φυσικά, όπως ήδη έχουμε καταλάβει, το να αποδίδεις το κράξιμο προς γυναίκες σε κάποιου είδους κρυφή ομοφυλοφιλία είναι εντελώς γελοίο καθώς το κράξιμο προς τις γυναίκες είναι ένα στάνταρ χαρακτηριστικό της μισογυνικής κοινωνίας μας. Η δε προσπάθεια να χρησιμοποιήσει το ψυχολογικό discourse για να δικαιολογήσει τις συντηρητικές απόψεις του περί «κανονικού» και «φυσιολογικού» είναι απλά αξιοθρήνητη. Το ότι 1.6 χιλιάδες άνθρωποι συμφώνησαν με αυτή τη λογική, είναι απλά τρομακτικό.
Το αντριλίκι δεν είναι κανενός είδος φερετζές. Το αντριλίκι είναι η φυσική απόρροια της πατριαρχίας.

~Hürrfem Sultan

 

Ή άποψή του Κοντοπίδη, Ενός Ειδικού επί του Φεμινισμού

Καλή ιδέα να πάρω και καμία συνέντευξη, θα ξεκινούσα με συνέντευξη από το εν λόγω κύριο ως ειδικό στο mansplaining, στην τάση μερικών αντρών δηλαδή να επιμένουν να εξηγούν θέματα στις γυναίκες που αυτές γνωρίζουν πολύ καλύτερα από τους ίδιους. Το αγαπημένο θέμα των mansplainers δεν είναι άλλο από τον φεμινισμό, καθώς νομίζουν ότι ξέρουν τι είναι και ότι σίγουρα δεν θα μπορούσε να περιλαμβάνει την κριτική σεξιστικών συμπεριφορών ή σεξιστικού λόγου που υιοθετούν και οι ίδιοι. Ο φεμινισμός γι αυτούς ακούγεται καλός ως αφηρημένη ιδέα μέχρι να τους ζητήσει να τροποποιήσουν τη δική τους στάση -εκεί ξεβολεύονται λίγο. Oι mansplainers χαράζουν τι γραμμή ανάμεσα στο τι είναι και τι δεν είναι φεμινισμός ανάλογα με το τι βολεύει τους ίδιους. Συγγνώμη, αλλά φεμινισμός δεν είναι ένα ντοκυμαντέρ για τις σουφραζέτες και την Κιουρί, ο φεμινισμός είναι μια καθημερινή μάχη με τις καταπιεστικές ιδέες με τις οποίες όλ@ μας μεγαλώσαμε.

Η σελίδα αυτή δουλεύει με screenshots πρώτον γιατί πιστεύουμε ότι δεν υπάρχει διάκριση ανάμεσα στον σεξισμό εντός και εκτός διαδικτύου -αν κάποιος είναι σεξιστής στο facebook θα είναι και εκτός, απλά ίσως το κρύβει καλύτερα επειδή δεν τον καλύπτει η ανωνυμία. Και δεύτερον επειδή τα screenshot αποτυπώνουν το σεξιστικό πνεύμα της εποχής με τρόπο που να μην μπορεί κάποιος να ισχυριστεί ότι τα βγάζουμε από το μυαλό μας -αν και τους είδαμε να προσπαθούν να το κάνουν κι αυτό χθες. Και ούτε προσπαθούμε να παρουσιάσουμε τους άντρες ως κάτι που δεν είναι. Εκθέτουμε τους ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟΥΣ άντρες (και γυναίκες) ακριβώς γι αυτό που είναι. Το ότι σας χαλάμε το παραμύθι ότι ο σεξισμός περιορίζεται σε μια περιθωριακή, μειοψηφική γωνιά της κοινωνία και δεν είναι ένα πολύ ορατό καθημερινό πρόγραμμα είναι πρόβλημα όσων προτιμούν να αγνοήσουν την πραγματικότητα, δεν ειναι πρόβλημα όλων των αντρών.

Και τέλος, οι ανοησίες περί γνώσης είναι άλλη μια προσπάθεια να ακυρώσουν το διαδίκτυο, ένα αρκετά δημοκρατικό μέσο, ως πηγή ενημέρωσης και τόπο διαλόγου ανάγοντας τη γνώση σε κτήμα λίγων ειδικών. Και παρόλο που δε μου λείπουν τα ακαδημαϊκά διαπιστευτήρια για να ασχοληθώ με το θέμα του φεμινισμού ως «ειδήμονας» (eww), θεωρώ ότι ο φεμινισμός είναι ζήτημα βιωματικό στο οποίο έχει λόγο ο καθένας και η καθεμία βάσει της δικής τ@ εμπειρίας με την πατριαρχική καταπίεση, όχι των πτυχίων τ@. Δεν είμαι εδώ για να «ενημερώσω», είμαι εδώ για να εκθέσω ένα θέμα και να μάθω κι εγώ.

~Hürrfem Sultan

αλεξανδρονς κονταπιδης

Οι Γυναίκες και η Επαγγελματική Ανέλιξη

Είναι γεγονός πως οι άνδρες, σπεύδουν να μας κατηγορήσουν ως π****νες σε κάθε ευκαιρία.
Αυτό που συνήθως μας καταλογίζουν -από τον τρόπο που θα ντυθούμε μέχρι την επαγγελματική μας ανέλιξη- είναι πως χρησιμοποιούμε το σεξ σαν όπλο. Όσο σκληρα και αν προσπαθήσει μία γυναίκα να κατακτήσει μία καλύτερη θέση στον χώρο εργασίας της, πάντα θα υπάρχει η αμφισβήτηση και η υπόνοια ότι χρησιμοποίησε την σεξουαλικότητα της σαν αντάλλαγμα.
Η αναξιοκρατία βέβαια, υπάρχει στα περισσότερα εργασιακά περιβάλλοντα από την αντίθετη πλευρά, με τους εργοδότες να θεωρούν τους άντρες πιο ικανούς και αξιοπιστους. Ετσι, το αίσθημα που δημιουργείται όταν μια γυναίκα πετυχαίνει επαγγελματικά είναι η δυσπιστία οτι το κατάφερε με τις δικές τις δυνάμεις και η ενόχληση που βρίσκεται εκεί.

Εχει ενδιαφέρον πάντως που στο συγκεκριμένο σκίτσο ο άνδρας στέκεται όρθιος μπροστά στον καθρεφτη, με σιγουριά και κάπως πιο υγιή αυτοεικόνα, ενώ η γυναικα είναι σκυφτή, καθισμένη στην τουαλέτα, σαν να προσπαθεί να αποβάλλει από μέσα της κάτι βρώμικο.
Αποτυπώμένες ίσως και πέρα από τις προθέσεις του καλλιτέχνη,οι προκαταλήψεις για τα φύλα είναι βαθιά ριζωμένες και δουλεύουν ασυνείδητα.

-Miol Deguerra

Ναι, Είσαι Μισογύνης's photo.

Fat Shaming και Concern Trolling

Εδώ έχουμε μία κλασική γραμμή fat shaming που οι σκατόψυχοι κάθε είδους λατρεύουν να ακολουθούν. Είναι το συγκεκριμένο είδος αυτό που ισχυρίζεται ότι χλευάζει τις υπέρβαρες για το καλό τους. Για να τους δώσει το κίνητρο. Είναι η ίδια γραμμή λογικής σύμφωνα με την οποία αν αποκαλείς τους άνεργους τεμπέληδες και τους αφαιρέσεις το επίδομα ανεργίας, θα αποκτήσουν το «κίνητρο» να βρουν δουλειά. Στην νεοφιλελεύθερη ιδεολογία άλλωστε είναι όλα στο χέρι μας, είναι τα πάντα θέμα επιλογών. Αρκεί να μας δοθεί το κατάλληλο κίνητρο, ε? Και γι αυτό φροντίζουν οι πάσης φύσεως μισογύνηδες που αναλαμβάνου να υπενθυμίσουν στις γυναίκες με κάθε ευκαιρία πως αν δεν έχουν ένα καλλίγραμμο σώμα οι άντρες θα τις βρίσκουν απωθητικές. Αν δεν είναι η πο@τσα τους το καλύτερο κίνητρο, τότε τι είναι?

Ακούστε λίγο αγαπημένοι mansplainers και fat shamers και slut shamers και κάθε λογής σκατόψυχοι: οι υπέρβαροι άνθρωποι δεν έχουν καμία ανάγκη το πατρωνάρισμά σας λες και είναι τίποτα ηλίθιοι. Πιστεύετε σοβαρά ότι μέχρι να αραδιάσετε τους εμετούς σας δεν είχαν πάρει χαμπάρι ότι η κοινωνία έχει ανάγει το αδύνατο σώμα σε υπέρτατη αξία υποτιμώντας τους βαθύτατα στη βάση του σώματος τους? Νομίζατε οντως οτι έλειπε η δική σας πολύτιμη συνεισφορά στο πανηγύρι αυτό? Ή απλά αντλείτε μια αρρωστημένη ικανοποίηση να τους μειώνετε για να νιώσετε εσεις σημαντικοί?

Οι υπερβαροι ανθρωποι ειτε θέλουν να αδυνατίσουν είτε οχι (γιατί παίζει κι αυτό, μην σοκάρεστε) δεν έχουν ανάγκη ούτε τον χλευασμό σας αλλά ούτε την δήθεν καλοπροαίρετη υπενθύμιση για τα «προβληματα υγείας» ως υποτιθέμενο κίνητρο. Δεν λέτε τίποτα καινουριο. Οπότε βουλώστε το και κοιτάτε τη δουλειά σας.

~Hürrfem Sultan

Ναι, Είσαι Μισογύνης's photo.

Η Ισπανική Αστυνομία και το Κλεμμένο Φιλί

O επίσημος λογαριασμός της Εθνικής Αστυνομίας της Ισπανίας τουίταρε με αφορμή την μέρα του Αγίου Βαλεντίνου:
«Αν σου ‘κλέψει’ ένα φιλί, δεν είναι έγκλημα. Xαρούμενη μέρα του Αγίου Βαλεντίνου».
Η Ενωμένη Αριστερά, πολύ σωστά, απάντησε:
«Αν σου κλέψει ένα φιλί είναι σεξουαλική παρενόχληση και πρέπει να δράσετε, όχι να την υποκινείτε».

Ναι, Είσαι Μισογύνης's photo.

Όλες Ίδιες

Mαλάκα, ανοίγεις να διαβάσεις τις εξομολογήσεις των πανεπιστημίων και είναι όλες ΙΔΙΕΣ! ΙΔΙΕΣ! Χωρίς υπερβολή!ΙΔΙΑ γκρίνια για το πώς ντύνονται και βάφονται οι γυναίκες, ΙΔΙΑ μίρλα ότι δεν τους χαμογελάνε, ΙΔΙΑ υπαγόρευση στυλιστικών οδηγιών, ΙΔΙΑ υπόθεση ότι βγαίνουμε στο κλαμπ για να μας ερωτευτούνε οι άντρες.
Σεξισταριά, δεν ξέρω τι Μαλακία σας έχει βαρέσει στο κεφάλι (κάποιο πατριαρχικό είδος σίγουρα) αλλά σας καταστρέφει και σας κατατρώει τη ψυχή. Χαλαρώστε λίγο και δεχτείτε οτι οι γυναίκες δεν υπάρχουν για να τις κοιτάτε και να τις ερωτεύεστε και ούτε χρειάζονται τις οδηγίες σας για το πώς να το κάνουν αν θέλουν.

ΥΓ Χριστέ μου, τώρα τους ενοχλεί που έχουμε και το ίδιο ΑΔΥΝΑΤΟ σώμα. Πείτε μας ρε παιδιά, πόσα κιλά να πάρουμε? Απλά οχι όλες μαζί γιατι μετά θα λέτε οτι πάλι ίδιες είμαστε, θα το κάνουμε εκ περιτροπής.

~Hürrfem Sultan

Ναι, Είσαι Μισογύνης's photo.

Οι Άντρες δεν Βιάζουν Επειδή Δεν Έχουν Γυναίκα

Ένα από τα πιο επικίνδυνα αξιώματα της κουλτούρας του βιασμού είναι πως οι άνδρες βιάζουν λόγω της σεξουαλικής στέρησης. Η ιδεα αυτή υπονοεί πως οι άντρες έχουν εκ φύσεως τόσο έντονες ορμές που αν δεν μπορούν να τις εκτονώσουν κάπως θα προβούν σε σεξουαλική επίθεση, ακόμα και βιασμό ανηλίκου. Όπως και κάθε άλλη αντίληψη που ενισχύει την κουλτούρα του βιασμού, έτσι κι αυτή φυσικοποιεί μια πράξη που οφείλεται στις σχέσεις εξουσίας και στην αντικειμενοποίηση της γυναίκας και υποβιβάζει τον άνδρα στο επίπεδο του ζώου -κάτι που φυσικά στην πατριαρχία ισχύει μόνο επιλεκτικά, αφού στις περισσότερες περιπτώσεις ο άντρας θεωρείται ανώτερο πνευματικό ον που διακρίνεται από την λογική και την αυτοσυγκράτηση,σε αντίθεση με την γυναίκα που διακατέχεται πχ από το συναίσθημα.

Κανένας άντρας δεν βιάζει από υπερβολική και ασυγκράτητη σεξουαλική επιθυμία. Βιάζει επειδή η κοινωνία του δίνει το μήνυμα πως οι γυναίκες είναι σεξουαλικά αντικείμενα που οφείλουν να ικανοποιούν την επιθυμία αυτή είτε το θέλουν είτε οχι. Όπως τόνισε και ο σχολιαστής, υπάρχουν και άλλη τρόποι να εκτονώνεις τις ορμές σου οταν δεν βρίσκεις σύντροφο που συναινεί, κανείς ποτέ δεν πέθανε από υπερβολική καύλα.

~Hürrfem Sultan

rape culture 2 in 1